1/31/2013

How to... Stay Postive?

Ik kwam weer eens langs bloggerland (gebeurd ook niet zoveel meer... sorry, sorry, sorry!) om een beetje te lopen klagen over mijn.. niet-zo-fijne-week. Ik was van plan een heel lijstje te maken van dingen die mij tegen zaten, en dat hier te posten. Maar toen dacht ik, wat is het punt? Wil ik mezelf alleen maar meer down maken en mijn lezers in mijn 'problemen' mee trekken? Natuurlijk niet.

Dus ik besloot om wat te schrijven over hoe je positief blijft wanneer er wat dingen tegen zitten! 


Lees de onderstaande twee scenario's (het is wat leeswerk, maar het is het waard!).

Scenario 1:

Daar gaan we weer hoor. Zeven uur gaat de wekker weer af met het irritantste geluid dat er bestaat. Je opent langzaam je ogen en zucht. Het is nog donker buiten en je hoort de wind tegen de bomen slaan en de regendruppels op je raam neervallen. Je strekt je uit, en ja hoor, overal heb je pijn. Verkeerde slaaphouding aangehouden. Je staat moeizaam op en werpt een blik in de spiegel. Oef, bad hair day en omdat je vergeten bent je make-up eraf te halen zie je eruit als een mislukte panda. Tot overmaat van ramp kom je waarschijnlijk nog te laat ook, dus heb je geen tijd meer om te ontbijten en ren je naar de tramhalte. Daar aangekomen mis je natuurlijk weer net je tram. Ook ben je je oortjes vergeten, wat jouw wachttijd nog saaier maakt. Op school aangekomen krijg je te horen dat je slechte cijfers hebt gehaald voor die belangrijke toetsen, terwijl al je vriendinnen goed hebben gescoord.

Scenario 2:

Ondanks je maar 5 uur hebt geslapen word je normaal wakker door je wekker op je mobiel. Het liedje 'Good Time' speelt en bij het horen ervan word je al vrolijk. In een ruk zit je rechtop in je bed en doe je wat rare danspasjes die nooit het daglicht hebben gezien. Je stapt op je warme tapijt en zet alle lichten aan. Je wrijft in je ogen een geeuwt een beetje, maar moet dan lachen om het rare geeuwgeluid. Je doet meteen je nieuwe blouse aan, waarvan je vindt dat het je fantastisch staat, en bent meteen zelfverzekerd. Je werpt een blik op de klok en ziet dat het al best laat is, dus grijp je een gezonde fruitbar en een glas melk en trek je ondertussen al je schoenen aan. Buiten regent het, maar dat is juist leuk want zo kun je je fantastische paraplu showen. Je mist de tram en bent je oortjes vergeten, maar dat geeft niet, want zo kan je in de tussentijd een beetje nadenken en reflecteren hoe je wilt dat jouw dag er gaat uitzien en stelt voor jezelf meteen als doel in om die droomdag na te leven. Je komt op school en hoort dat je niet de cijfers hebt gescoord die je had gewild, maar gelukkig troosten je vriendinnen je. Omdat zij allemaal hogere cijfers hebben roepen ze: "Als ik kon, zou ik wat puntjes aan jou geven hoor!"


Woehoe, weer een balkje.

Merk je dat het precies dezelfde situatie is, alleen van een negatief en een postief standpunt? 

Here's the key: Het zit hem namelijk niet in wat er met je gebeurd, maar wat je erover vind en wat je eraan doet. Wanneer je  bij alles de betere kant belicht, zul je over het algemeen dus veel positiever het leven door gaan. Kort samengevat: Happiness is not a result, it is a decision.

Oh, mijn bloedtype is trouwens B+, ofterwel B positief, ofterwel BE POSITIVE!

Liefs,
Linda Ruan

10 comments:

  1. Haha, scenario 2 is mijn leven :). XO

    ReplyDelete
  2. hahaha ik herken het echt :) Maar inderdaad, B positief!

    ReplyDelete
  3. je schrijft echt super mooi, en inderdaad positief denken kan echt veel veranderen.

    ReplyDelete
  4. Haha leuk! ookal is positief blijven niet altijd makkelijk, je krijgt er veel voor terug! :)

    ReplyDelete
  5. Heeey, leuke post xo

    ReplyDelete
  6. Echt een hele goede post voor mij, ik moet eens wat vaker positief zijn! Thank you voor de wijze les haha!

    Liefs,
    Aurelie

    ReplyDelete
  7. Ah, je schrijft zo leuk he! Super leuk om te lezen! Liefs, Cherelle.

    ReplyDelete
  8. Nice, Ik heb weinig te zeggen.. veel mensen streven naar geluk of hoe ze van een slechte dag een goede dag kunnen maken.. Denk dat je dit vast al wist, maar zeg het toch ff dat het geluk en ongeluk slechts bestaat in onze weg van denken. Zoals het al uit je tekst bleek dat wij het kunnen veranderen, maar niet ieder persoon kan zo iets snel omschakelen, Just saying I love to talk~type xD

    Have a Nice day ma'am Linda Ruan ^^

    ReplyDelete

I really appreciate your comments! ♥
You guys make my day, every day.
Much love,
Linda Ruan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...