9/21/2012

More China-ness!

En hier zit ik dan, met mijn (vader's) laptop, kop caffeinevrije koffie, nieuwe sandaaltjes van Forever21 en stapels ongemaakt huiswerk. Mijn leven is de laatste tijd niet meer zo spannend. Daarom doe ik nu een post over China. Want dat was, weetjewel, wel spannend. Ik heb trouwens besloten om mijn overige China-onderwerpen maar wat in te korten, dus hier komt even nog 'de rest'. :)

Asian Fashion
De stad waarin mijn familie voornamelijk in woont, is nogal een shopstad. Want die winkels daar zijn echt superleuk, en helemaal mijn stijl! Bedenk je in: de allerleukste kledingstukken uit River Island, Monki, Bershka, Zara, New Look, H&M en Romwe in een winkel! De eerste dagen viel ik ook bijna flauw van de superleuke outfits die de meisjes op straat dragen (maar na een tijdje was ik eraan gewend). Eigenlijk een basic outfit hier (laten we zeggen: T-shirt, spijkerbroek, Vans, colbert) is daar: een jurkje met peterpan collar, loafers met hoge hak en bolhoedje. Niet om te overdrijven, maar ik denk dat ongeveer 80% van de outfits van 14 tot 24 jarige meiden heb gezien zo op blogs/lookbook/tumblr kunnen!

Nu nog even wat foto's van het kledingwinkeltje in de buurt:

Sorry voor de slechte kwaliteit van de foto's, ik had graag wat close-ups van tassen en schoenen willen doen, maar het winkelpersoneel deed heel panisch over 'of ik niet een spion was die hun kleding ideeen wilde stelen'. Ik mocht ze daarom ook niet online zetten, maar ik doe het toch. Je kunt toch niet op blogger in China. :)

Een superleuke 'webshop' in China is www.taobao.com (ik heb nu even als zoekwoord peterpan collar ingetypt, maar je kunt proberen zelf een beetje rond te kijken door gewoon op random plaatjes te klikken). Het is eigenlijk gewoon de Chinese variant van Ebay. Het is ook heel goedkoop en de kwaliteit is eigenlijk nog niet eens zo slecht! Er staan ook dingen van bijv. Zara en H&M op, en dan meestal voor de helft van de prijs of minder. Tijdens mijn verblijf in China heb ik wel wat dingen op die site gekocht, maar bestellen vanuit Nederland wordt hem niet, of je moet Chinees kunnen en 30 euro aan verzendingskosten betalen voor een shirtje van 7 euro.

Een paar dingetjes die ik zojuist van die site heb gezien:
25 yuan, omgerekend ongeveer 3 euro!

Beiden 70 yuan, omgerekend 9 euro.

Maaaar vergis je niet: op die site is alles wel supergoedkoop, maar in de echte winkels is dit helemaal niet het geval! In de winkels is kleding juist peperduur, een stuk duurder dan hier. In het winkeltje hierboven kost bijvoorbeeld een doodgewoon jurkje alweer zo'n 800 yuan, omgerekend 100 euro. Dat is ook de reden waarom ik niet heel veel in echte winkels heb gekocht.

Het is nog steeds wel echt de moeite waard om de winkels in China te bezoeken, maar dan moet je wel bij de goede straten zijn. De kleding uit de 'ouderenstraat' vinden wij bijvoorbeeld niks, maar dat is logisch want die kleren zijn allemaal ontworpen voor ouderen. In de 'jongerenstraat' is het dan weer geweldig voor ons, bij echt elke winkel viel ik weer flauw van de mooiheid! :)

Arm-rijk verschil
Het arm-rijk verschil in China is erg groot. Een klein deel van de bevolking is superrijk. Die rijden in Bentley's, wonen in villa's, kopen bij FSC (een winkelcentrum naast mijn appartement in China, o.a. Gucci, Prada, Fendi, Cartier, Hermes en Louis Vuitton speciaal winkels) enz. Daarentegen is een klein deel van de bevolking  straatarm: ze wonen in krotten of zijn dakloos, geen auto, slecht voedsel enz.

Het huis van mijn tante.



In de verte zie je de slechtere flats. Ik heb geen foto's gemaakt van 'echte' krottenwijken, simpelweg omdat ik bang was dat mijn camera daar gestolen zou worden (of beter gezegd: gewoon uit mijn handen gerukt).
En waar het door komt? Tsja, de oneerlijke overheid he.

Nog een paar laatsten eigen foto's, en dan ben ik klaar :)

Links een enorme marsmallow gevuld met slagroom en rechts een zoet eiencakeje :)


See you soon,
Linda Ruan

11 comments:

  1. Test 1 2 3.
    Jup, de reactie-mogelijkheid werkt weer.

    ReplyDelete
  2. Omygod, dat huis van je tante! Ik wil oooook! En die jurkjes zijn echt schattig! Ben zelf alleen niet zo'n jurk/rokjes type dus ik draag ze nooit, maar zou ze gewoon in m'n kast willen hebben hangen, voor de heb!

    ReplyDelete
  3. Wauwie, dat huis van je tante is echt awesome! Leuk artikel! (al is een heel groot arm/rijk verschil niet zo leuk, maar toch)

    ReplyDelete
  4. Ik wou echt dat de verzendkosten niet zoveel waren, want een jurkje voor 7,- euro!
    Het huis van je tante is trouwens echt prachtig :)
    Leuk stuk weer!
    x

    ReplyDelete
  5. wauw! jammer dat die verzendkosten zo hoog zijn haha;p superleuk artikel!
    xx

    ReplyDelete
  6. wat een súperleuke foto's! Inderdaad heel erg jammer dat de verzendkosten zo enorm hoog zijn..!
    xoxo Karin

    ReplyDelete
  7. Superleuke blog heb je! Deze blogpost is zo leuk geschreven en geweldige foto's, dat huis van je tante ziet er echt magisch uit wow. Oh man, ik heb echt zo veel zin om nu in het vliegtuig naar china te stappen, gewoon voor die kleding *drool*. Hemels hahah :-)
    x http://sparkling-sea.blogspot.com/

    ReplyDelete
  8. Those pieces are great! I miss China so much--I went there this summer and I had an amazing time because of my relatives, the food, and of course shopping! Love your blog and your style--would you like to follow each other to keep in touch? Let me know!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ooh, just noticed you have a lookbook and bloglovin! if you'd like to stay in touch, maybe we can do so on those platforms too.

      Delete
  9. Following you now!! Could you please consier following each other? www.shineonbyandrea.blogspot.com Twitter:@shineonbyandrea

    ReplyDelete

I really appreciate your comments! ♥
You guys make my day, every day.
Much love,
Linda Ruan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...