9/17/2012

How to... always having something to wear?

Deze post had eergisteren geschreven, ik ben dus weer hersteld! :)

Hoest, hik, nies, snotter. Het officieel, óf het is weer ziek-zijn-seizoen, óf ik moest er niet meer vanuit gaan dat met 15 graden zonder jas in de regen fietsen een goed plan was. En omdat ik nu ziek ben kan ik geen outfit posten (tenzij jullie geïnteresseerd zijn in mijn 'I LOVE NEW YORK' -sweater en joggingsbroek. En warrig haar.) dus wordt het weer tijd voor een adviesachtig artikel waarbij ik mezelf niet hoef te vertonen.

Hmm, misschien toch even snel een kiekje van mijn outfit van vandaag...

HOW TO... ALWAYS HAVING SOMETHING TO WEAR? 

 

Een scenario dat jij, ik en 63% van de vrouwelijke wereldbevolking zal herkennen:  's Ochtends voor je kast vol kleren staan, maar toch nooit weten wat je nou moet dragen. En ook al shop je nog zo veel, toch altijd kiezen voor hetzelfde rondje kleren.Op regenachtige verveelde zondagen spit je rusteloos je kast nog eens door. Hé, heb je echt vierenveertig shirtjes? Je draagt er hooguit tien. Hmm, tijd om kleren weg te gooien? Te verkopen? Of... tijd om je kast te herontdekken!

Tumblr_m8yazgwdah1rwn0wmo1_500_large

De Alles-Op-Bed-Methode

Misschien heb je er wel ooit eerder van gehoord, veel sites, bladen en blogs raden deze tip aan: de Alles-Op-Bed-Methode. Ofterwel, blind een aantal kledingstukken kiezen en naast elkaar op je bed leggen. Heb jij ook vaak dat wanneer je kleding naast elkaar (bijv. op een polyvore collectie of de foto's in mijn vorige post over de nieuwe collectie van Primark) ziet, je hersenen snel automatisch passende setjes bijelkaar zoekt? Zo zal het ook werken met deze methode. Bij mij werkt het in ieder geval aardig goed, en het kan verassen tot zeer verfrissende combinaties! Wat dacht je bijvoorbeeld van een nette blazer met tuttige broche gecombineerd met een fout zilver glittertruitje? Juist die onverwachte, foute combinaties kunnen zorgen voor iets totaal nieuws.



De herontdekking

Kijk achterin je kast, bekijk elk kledingstuk (doe dit wel op een zondag middag, zo op woensdag ochtend is niet zo handig) zorgvuldig en bepaal dan of ze in de 'blijf-categorie', 'twijfel-categorie' of 'verkoop/weggooi-categorie' zitten. Weet je zeker dat het je nog gaat aantrekken, is het een van je favo kledingstukken of gewoon een goede oneindige basic gaat het natuurlijk in de blijf-categorie. Past het niet meer, is het totaal niet meer je smaak en weet je zeker dat je het nooit meer zult aantrekken, dan gaat het in de verkoop of weggooi categorie. Maar is een kledingstuk niet helemaal je stijl meer, maar kun je toch niet meer tegen het idee dat het weggaat? Dan is dit een typetje twijfel-categorie. Juist de kleren in deze categorie moet je proberen te herontdekken!

Tumblr_makcd5pcy91rehgeeo1_500_large

Ik keek zelf gisteren even in mijn kast, en er waren heel erg veel twijfel-categorie kledingstukken! Niet alleen omdat ik een zeer diepgaande band heb met mijn kleding, maar ook omdat mijn stijl de laatste tijd best een beetje is veranderd!

Leg alle twijfel-categorie kleding op je bed en neem uitgebreid tijd om leuke combinaties te vinden. Zit er bijvoorbeeld aan de onderkant van je shirtje een lelijk randje? Draag dan een taillebroek of rokje. Broeken kun je afknippen en destroyen. Daarbij kun je allerlei dingen uitzoeken om mee te experimenteren en te DIY'en!

Buttons-colourful-cool-fashion-high-waisted-favim.com-225302_large
Wat dacht je van een saaie broek met lelijke cut omtoveren tot een gaaf shortje?

Wat je moeder je heeft geleerd!

's Avonds alvast je kleding klaarleggen voor de dag erop, dat is wat moeders ons leren. Het vergt misschien wat tijd 's avonds, maar eigenlijk is het een win-win situatie. Probeer gewoon wat tijd over te houden voordat je gaat slapen, meestal is 10 minuten al genoeg. Het werkt vrij ontspannend (ten minste, wanneer je snel de goede combinatie vind...) en je hoeft 's ochtends niet te stressen en je kunt nog tien minuten langer blijven liggen! Hoe heerlijk is dat?

Inspiratie, oh inspiratie

Mijn beste tip voor inspiratie is: maak een lookbook! Nee, niet de populaire outfitsite, maar een echte lookbook! Elke dag een foto van je outfit maken kan helpen, maar ook als je van elk kledingstuk een foto maakt en dan in een boekje op elke bladzijde een foto plakt van een kledingstuk. Misschien kun je zelfs je foto's allemaal apart plastificeren en ze gebruiken als 'style kaartjes'!
Ook helpt natuurlijk kijken op www.lookbook.nu, blogs (deze!), webshops, magazines en op te letten in de stad.

Tumblr_ma92uuwvns1qkuo1vo1_500_large

Sunny sunday

Als je echt een mood-dresser bent zoals ik, kun je deze tip misschien beter overslaan. Maar het is soms handig als je op zondag de setjes kleding voor de rest van je week meteen al klaarlegd, zodat je iets te doen hebt 's zondags, en avonden en ochtenden over hebt.

Eigen tip

Mijn eigen, en misschien wel de belangrijkste tip is dat je moet uitgaan van 1 kledingstuk. Zo pak ik bijvoorbeeld een blazer met print die ik nooit eerder heb gedragen. Die wil ik dan combineren met iets rustigs, dus dan pak ik een witte blouse. Dan mist er net nog iets, dus pak een opvallende ketting. En om het nog een beetje edgy en donkerder te maken, pak ik een zwarte leren broek en schoenen die bij mijn broek passen. Zo heb je heel snel een set gemaakt! Dus ga uit van 1 kledingstuk, en dat moet dan geen basic kledingstuk zijn. Daar omheen ontwikkel je een hele outfit.

Tumblr_makbt20ii91rr3gk1o1_500_large

Veel succes!

Linda

13 comments:

  1. Goede tips. Heb het zelfde probleem
    Xoxo

    lovetheprettylittlethingsoflife.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Superleuk geschreven& top tips :)

    x
    mivieda.blogspot.nl

    ReplyDelete
  3. wat een handige tips! ik heb ook aardig veel kleren maar weet s'ochtends niet goed wat ik aan moet !
    hier ga ik zeker wat mee doen :)
    x

    ReplyDelete
  4. Echt een super handig artikel, je kunt het zo naar Girlscene mailen!

    ReplyDelete
  5. Leuke dingetjes allemaal :)!
    Liefss

    ReplyDelete
  6. Echt superleuk bedacht! Dat shortje <3_<3 x

    ReplyDelete
  7. waauw, hele leuke post! Ik ga meteen mijn kledingkast omspitten haha.
    xoxo'karlijn.

    ReplyDelete
  8. naturally like уоur web-sitе but you neeԁ
    to check the ѕpelling on seѵeral οf
    your poѕts. A numbeг οf them
    arе rife with spelling prοblems and I find
    it veгy tгoublesοme tо infoгm the truth nеνertheless I'll surely come back again.
    My web page > funny halloween costume ideas

    ReplyDelete
    Replies
    1. I'm sorry, but do you even know Dutch? If you could just point out my spelling and grammar mistakes, you are very welcome to come back. By the way, your English isn't correct.

      Delete
  9. Superleuk geschreven! En handige tips, ik vraag me heeeel vaak af wat ik aan moet trekken, haha. liefs.

    ReplyDelete
  10. Handige tips! Ik herken het maar al te goed, helaas -__- Ik heb ook gewoon te weinig kleding, ik kan op de één of andere manier gewoon geen leuke dingen vinden en dan blijf je met een kleine kledingkast zitten. Misschien toch maar eens verder kijken, want ik heb nog wel wat onderin mijn kast liggen dat misschien leuk is ^^

    ReplyDelete
  11. Heeeeee Linda,

    Ik ging dus na aanleiding van girlscene toch even gluren op je blog en heb mezelf minstens een halfuur heel goed vermaakt met je posts ( die ik tot nu toe heb gelezen... ) Super leuk!

    Keep on dreaming !

    xoxoxo

    ReplyDelete

I really appreciate your comments! ♥
You guys make my day, every day.
Much love,
Linda Ruan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...