4/16/2012

Dutch & Mondays


Hello world,

I'm going to write in Dutch, only Dutch!

Mijn eerste mededeling is: ik ga (voorlopig) alleen maar in het Nederlands schrijven! Vroeger schreef ik alleen in het Engels, na een tijdje in het Engels en Nederlands, maar ik merk dat ik soms Engels toch een beetje lastig vind, en daarom moet ik vaak mijn schrijfstijl aanpassen. Om dat te voorkomen heb ik toch maar besloten om in het Nederlands te schrijven, dit omdat de meeste van mijn volgers/lezers toch Nederlands zijn. Misschien dat ik het later weer naar Engels ga schakelen.

Why do we hate Mondays?

'Uch, maandagen...' had je misschien gedacht toen je wekker 's ochtends om half zeven ging. Weer zo vroeg eruit, naar school fietsen om daar vervolgens tot vier uur te zitten (zeg maar dag tegen iets wat je voorheen 'leven' noemde). En dat terwijl je nog zo moest bijkomen van het weekend, en je eigenlijk ondertussen al gewend was aan het laat slapen ritme.
Mijn enige reactie hierop is: TGIM! Thank God It's Monday! Oke, de meeste mensen denken nu waarschijnlijk dat er iets totaal mis met mij is, maar echt waar, ik hou van maandagen (trouwens, mijn bedoeling was dus om deze post op maandag te posten, maar ik heb zo'n gevoel dat dat niet gaat lukken).



Een paar redenen waarom maandag de geweldigste dag van de week is (zaterdag en zondag niet meegerekend natuurlijk!):

1. Na het weekend kun je je geweldigste outfit weer uit de kast trekken. Iedereen is namelijk door het lange weekend weer een beetje vergeten hoe stylish jij bent, en iedereen loopt er een beetje als een zombie bij (want geef toe, we doen zoveel dingen in het weekend dat we eerder vermoeid ervan raken dan dat we erdoor uitrusten). Maar wanneer jij met een fantastische outfit voor de dag komt, is iedereen meteen weer opgekrikt!
2. Ook met een big smile en een stralend gezicht maak je meteen iedereen blij op die stomme maandagen.
3. Wist je dat jongens meisjes 's maandags aantrekkelijker vinden?
4. Als je op een school zit met stylish meiden: anderen meiden gaan in het weekend shoppen, waardoor ze een aantal van hun nieuwe items 's maandags zullen aantrekken. Hierdoor krijg je weer veel leuke inspiratie voor je eigen outfits.
5. Als je een paar goede schoolvriendinnen hebt is het natuurlijk weer fijn om ze te zien. Oh, en extra leuk, je ziet je crush weer!

Elke maandag ochtend (oke, toegegeven, niet elke) spring ik uit mijn bed omdat ik gewoon zin heb om er tegenaan te gaan. Dus denk er voortaan aan: Big smile on your face, everything will fall into place.

Xoxo

2 comments:

  1. Haha, that's the spirit! Ik vind maandagen niet eens zo verschrikkelijk :)

    ReplyDelete
  2. ik vind maandagen ook verschrikkelijk haha. wel een super goed idee dat je in het nederlands gaat schrijven, ik schrijf momenteel nog in het engels en ik heb (vind ik zelf) niet genoeg nederlandse bezoekers wil ik in het nederlands gaan schrijven. maar ik vind het wel echt tof van je dat JIJ dat wel doet! :)

    xx

    www.xxtherese.blogspot.com

    ReplyDelete

I really appreciate your comments! ♥
You guys make my day, every day.
Much love,
Linda Ruan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...