2/26/2012

Fashion Courage

Heey you :)

So, you see me posting about my own style and my [a bit boring] outfits all day. But I'd like to get more serious now.
I want to talk about the courage to wear something that's really your style, but a bit weird in general. For example, I had a blue fake fur jacket and a pair of glittery/metallic pants which really stand out. But I've never worn them, so I threw them away. While I actually really liked them! The fake fur on the jacket didn't look like real fur (because I don't really like fur), but it looked like a soft warm fuzzy jacket, and it wasn't that big (no offence, but I feel that big fake fur jacket make people a bit arrogant). The glitter pants didn't look 'slutty' (sorry, I hate that word but I couldn't find another one), but kind of chic.

But I never had the courage to wear them, because I was afraid people would judge me. But I just really want to say: Don't be afraid of that! Now, I wish I didn't throw them away, so I could show the world that I'm proud of my style and I don't care what other people think of it.

For example, do you really think that the most influencing designers of this moment became this big just because they followed the crowd? No. They created their own style, and wore it. For example, Marc Jacob confessed that he had been called a clown, and people always made fun of him. But he didn't change his style, he just didn't care and became one of the best designers in the world.
So what I want to say is: Don't be afraid what other people think of you. If you just follow the crowd, you will never stand out in whatever you do. Dare to be yourself, wear your own style and don't care about the people who critisize you, because eventually you will go far, and they won't, and they will just be some jealous losers at the end.

My items looked like this:
 

Xoxo

Heey jij :)

Jij ziet mij altijd 'berichten' posten over mijn eigen stijl, en mijn (soms wat saaie) outfits. Maar ik wil het nu over iets serieus hebben.
Ik wil het hebben over het durven dragen van iets dat heel erg jouw stijl is, maar een beetje raar als je het vergelijkt met andere kledingstukken. Ik had bijvoorbeeld een super opvallende blauwe nep-bonte jas en een metallic glitterbroek. Maar ik heb ze beide nooit gedragen, dus ik heb ze weggegooid, terwijl ik ze eigenlijk erg leuk vond! Het nepbont op de jas leek niet heel erg op echt bont (want ik houd niet echt van echt bont), maar het leek meer op een zacht, warm, wollig jasje, en hij was niet super 'groot' (sorry, maar ik heb het gevoel dat van die grote nep bont jassen mensen een beetje arrogant maken). De glitterbroek zag er ook niet 'ordinair' uit (sorry, ik haat dat woord maar ik kan geen ander woord vinden), maar meer chic.

Maar ik was nooit dapper genoeg om ze te dragen, omdat ik bang was dat andere mensen me zouden beoordelen. Maar ik wil gewoon heel graag zeggen: Wees daar niet bang voor! Ik zou nu willen dat ik ze niet had weggegooid, zodat ik aan de wereld kon laten zien dat ik trots was op mijn eigen stijl en dat het mij niet boeit wat andere mensen ervan vinden.


Bijvoorbeeld, denk je echt dat de meest invloed-rijke designers van dit moment zo groot zijn geworden alleen door de andere mensen te volgen? Nee. Zij creĆ«erde hun eigen stijl, en ze droegen het. Marc Jacobs heeft bijvoorbeeld gezegd dat mensen hem pestten en een clown noemden. Maar hij veranderde zijn stijl niet, het maakte hem niets uit en hij werd een van de beste designers ter wereld.

Dus wat ik wil zeggen is: Wees niet bang voor wat andere mensen van je denken. Als je alleen maar de anderen volgt, zul je nooit opvallen in wat je ook doet. Durf jezelf te zijn, draag je eigen stijl en negeer de mensen die daar kritiek op hebben, want uiteindelijk ben jij degene die ver komt, en zij niet, en zij zullen gewoon wat jaloerse losers zijn. 

Mijn items zagen er ongeveer zo uit:

No comments:

Post a Comment

I really appreciate your comments! ♥
You guys make my day, every day.
Much love,
Linda Ruan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...